§1[POSTANOWIENIA OGÓLNE]
1. Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym Berani Store – https://beranistore.pl od Marcelina Glejzer Beranistore, ul. Dąbrówki 20/10, 58-160 Świebodzice, NIP: 884-281-26-71.
2. Pojęcia użyte w regulaminie oznaczają:
a. Klient – osoba fizyczna (posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) lub prawna, która dokonała lub zamierza dokonać zakupu w sklepie internetowym Berani Store. Klientem może być zarówno konsument, jak i przedsiębiorca,
b. Sprzedawca – Marcelina Glejzer Beranistore, ul. Dąbrówki 20/10, 58-160 Świebodzice, NIP: 884-281-26-71,
c. Sklep – sklep internetowy utrzymywany przez Sprzedawcę w domenie
d. Konsument – w myśl ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny – Użytkownik, który jako osoba fizyczna dokonuje czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Konsumentem, w rozumieniu niniejszego Regulaminu, są również przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, zawierający umowy niemające charakteru zawodowego wynikającego z przedmiotu wykonywanych przez nich działalności,
e. Konto Użytkownika – konto w Sklepie, przypisane do danego Klienta, zawierające dane podane podczas rejestracji,
f. Preorder (przedsprzedaż) – Funkcja, pozwalająca na zakup produktu, który nie znajduje się w danym momencie fizycznie na magazynie sklepu.
g. Regulamin – niniejszy dokument wraz ze wszystkimi załącznikami.
3. Sklep oferuje w sprzedaży detalicznej za pomocą sieci internet odzież. Powyższe produkty dostępne są poprzez Sklep w formie gotowych wyrobów.
4. Szczegółowe informacje o produktach znajdują się na stronie internetowej https://beranistore.pl, jak również udostępniane są w drodze wiadomości e-mail pod adresem e-mailowym Sprzedawcy.
5. Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą drogą elektroniczną na adres e-mail:
pytania@beranistore.pl
§2[WARUNKI KORZYSTANIA Z USŁUGI]
1. By móc złożyć zamówienie przez Sklep Klient spełnić musi następujące wymagania techniczne: a. posiadać komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu, b. posiadać dostęp do poczty elektronicznej,
c. korzystać z przeglądarki internetowej (zaleca się korzystanie z najnowszej wersji), d. korzystać z minimalnej rozdzielczości ekranu 1024×768,
e. włączyć w przeglądarce możliwość zapisu plików cookies.
2. Sklep internetowy udostępnia usługi elektroniczne w postaci:
a. rejestracji Konta i utrzymania Konta Użytkownika,
b. formularza zamówienia,
c. formularza kontaktowego.
3. Za świadczenie ww. usług Sklep nie pobiera żadnych opłat.
4. Powyższe usługi świadczone są przez czas nieoznaczony. Klient może w każdej chwili, bez podania przyczyny zrezygnować z danej usługi wysyłając w tym celu stosowną wiadomość e mail na adres e-mail Sprzedawcy. Klient może odstąpić bez podania przyczyny od umowy o świadczenie każdej z usług w terminie 14 dni od daty złożenia zamówienia w sposób podany powyżej.
§3[ZAWIERANIE UMÓW]
1. Umowa zawierana jest pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
2. Wszystkie ceny podane na stronie Sklepu są cenami brutto (zawierają podatek VAT) określonymi w złotych polskich. Ceny produktów nie obejmują kosztów przesyłki.
3. Jeżeli dotyczy to danego produktu, Sprzedawca dochowuje należytej staranności, aby zdjęcia produktów odzwierciedlały ich kolor, charakter, fakturę i stan. Kolory produktów na zdjęciach, wobec m.in. różnej rozdzielczości, kalibracji i jasności ekranu komputera Kupującego, na którym zdjęcia są wyświetlane lub używania lampy błyskowej, mogą różnić się nieznacznie od rzeczywistości. Sklep w tym celu zamieszcza oprócz zdjęcia opis produktu oraz jego koloru.
W razie wątpliwości prosimy o uprzedni kontakt ze Sprzedawcą.
4. Zamówienia mogą być składane za pomocą strony internetowej Sklepu z wykorzystaniem Formularza zamówienia (bez rejestracji) lub przy pomocy Konta Użytkownika. Sprzedawca nie prowadzi sprzedaży telefonicznej oraz za pośrednictwem poczty e-mail.
5. Aby dokonać zakupu Klient wybiera interesujące go produkty w Sklepie poprzez kliknięcie odpowiedniego przycisku. Po zakończeniu wybierania produktów, Klient przechodzi do zakładki, w której określa sposób dostawy produktów i płatności za nie.
6. Następnie Klient klika przycisk „Kupuję i płacę”, który przekierowuje Klienta na stronę zawierającą informacje o dokonywanym zamówieniu. Do informacji tych należy m.in.: określenie głównych cech zamówionych towarów, wskazanie łącznej ceny wraz z podatkami i opłatami za dostawę, przedstawienie danych Klienta podanych w formularzu zamówienia.
7. Klient, w celu dokonania zamówienia, jest obowiązany potwierdzić złożenie zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę” znajdującego się pod podsumowaniem zamówienia.
8. Kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę” jest równoznaczne z oświadczeniem wiedzy Klienta o złożeniu zamówienia pociągającego za sobą obowiązek zapłaty.
9. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z momentem potwierdzenia przez Klienta złożenia zamówienia, tj. z momentem kliknięcia przycisku „Kupuję i płacę”.
10. Po złożeniu zamówienia przez Klienta, Sprzedawca wysyła wiadomość e-mail potwierdzającą złożenie zamówienia do realizacji wraz z danymi dotyczącymi jego realizacji, do których należy m.in.: określenie głównych cech zamówionych towarów, termin realizacji zamówienia, wskazanie łącznej ceny wraz z podatkami i opłatami za dostawę, przedstawienie danych osobowych Klienta podanych w formularzu zamówienia.
11. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawartej umowy następuje poprzez:
a. udostępnienie niniejszego regulaminu na stronie Sklepu,
b. utrwalenie treści umowy w systemie informatycznym Sklepu.
12. Sprzedawca zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówienia w ramach umowy sprzedaży, w przypadku gdy dane teleadresowe Klienta są niezgodne z prawdą.
13. Kupując produkt z kategorii „outlet” Klient akceptuje zakup wadliwego produktu i oświadcza, że nie będzie ubiegał się o reklamację związaną z wadą produkcyjną.
14. Zamówienia zawierające produkty z przedsprzedaży realizowane są w terminie do 30 dni roboczych, a płatność za nie odbywa się w momencie złożenia zamówienia. Zamówienia mieszane, zawierające produkty objęte i nieobjęte przedsprzedażą, będą wysłane w momencie, gdy produkt objęty przedsprzedażą będzie gotowy. Możliwość kupienia w przedsprzedaży dotyczy tylko produktów, które posiadają w nazwie określenie „preorder”.
§4[TERMINY I SPOSOBY PŁATNOŚCI]
1. Strona internetowa udostępnia następujące formy płatności za zamówienie:
a. przelewem bankowym na rachunek bankowy Sprzedającego (przedpłata), b. za pośrednictwem zewnętrznego dostawcy płatności (przedpłata).
2. Klient jest zobowiązany dokonać zapłaty w terminie do 3 dni roboczych od dnia dokonania zakupu.
3. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta Sprzedający dokonuje zwrotu na ten sam instrument płatniczy, za pomocą którego Klient dokonał płatności.
§5[SPOSOBY I KOSZTY DOSTAWY]
1. Klient ponosi koszty dostawy zamówionych produktów do miejsca przeznaczenia.
2. Produkty są dostarczane pod wskazany adres na terenie Unii Europejskiej. Opłaty za dostawę produktów są podawane w panelu oraz w wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie zamówienia.
3. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby dostawy produktów:
a. przesyłką kurierską,
4. Czas realizacji zamówienia wynosi do 5 dni roboczych od zaksięgowania zapłaty za zamówiony towar na koncie Sprzedawcy (albo, w przypadku płatności kartą płatniczą, od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności).
§6[PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY]
1. Postanowienia zawarte w niniejszym paragrafie stanowią uprawnienia przyznane wyłącznie Klientowi będącemu Konsumentem.
2. Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą w terminie 14 dni od dnia otrzymania przesyłki, bez podania przyczyny.
3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Klient może złożyć za pomocą formularza odstąpienia od umowy znajdującego się:
Na końcu regulaminu w wersji elektronicznej, dołączając wydrukowany i poprawnie wypełniony formularz do paczki zwrotnej (jeżeli nie ma możliwości wydrukowania formularza, proszę dołączyć formularz napisy odręcznie)
4. Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy bez skorzystania z formularza nie ma wpływu na skuteczność odstąpienia. Dla skuteczności oświadczenia o odstąpieniu wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu
a) na adres mailowy sprzedawcy: zwroty@beranistore.pl
b) dołączenie wypełnionego formularza do przesyłki zwrotnej
5. Sprzedawca w terminie 14 dni kalendarzowych od otrzymania oświadczenia odstąpienia od umowy potwierdza drogą mailową (na adres podany przy składaniu zamówienia) przyjęcie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
6. Konsument ma prawo zwrócić zamówiony towar bez podania przyczyny w terminie do 14 dni kalendarzowych od momentu otrzymania zamówienia
na adres Sprzedawcy:
SWI01HO
zwroty@beranistore.pl
+48 531 578 864
7. W przypadku wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, umowę uważa się za niezawartą.
8. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu zakupionych produktów.
9. Konsument ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, jak na przykład koszty czyszczenia, naprawy części, zerwania metek. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towarów konsument powinien obchodzić się z towarami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
10. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy produktu (z wyłączeniem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy udostępniany przez Sklep). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument.
11. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy [pobierz]
§7[REKLAMACJA PRODUKTU (RĘKOJMIA ZA WADY)]
1. Sprzedawca obowiązany jest do dostarczania produktów wolnych od wad fizycznych (z wyłączeniem produktów „outlet”) i prawnych.
2. Odpowiedzialność Sprzedawcy za wady fizyczne lub prawne wygasa po upływie dwóch lat od dnia wydania produktu. Przed upływem powyższego terminu konsument może powiadomić Sprzedawcę o stwierdzeniu wady wysyłając formularz reklamacyjny [pobierz] na adres: reklamacje@beranistore.pl
3. Konsument powinien zgłosić reklamację poprzez odesłanie wydrukowanego i poprawnie wypełnionego formularza reklamacyjnego zawierającego dokładny opis wady wraz z reklamowanym produktem. Produkt wraz z wypełnionym formularzem należy odesłać:
a. Na adres sprzedawcy:
SWI01HO
zwroty@beranistore.pl
+48 531 578 864
4. Sprzedawca zobowiązany jest do ustosunkowania się do reklamacji konsumenta w terminie 14 dni kalendarzowych od momentu otrzymania reklamowanego produktu wraz z wypełnionym formularzem.
5. W przypadku nie uwzględnienia reklamacji, towar zostanie odesłany wraz z opinią co do niezasadności reklamacji.
6. Jeżeli Sprzedawca nie ustosunkuje się do reklamacji konsumenta w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia reklamacji, przyjmuje się, że uznał reklamację konsumenta i jego żądanie.
Wniosek reklamacyjny [pobierz]
§8[UMOWY ZAWIERANE Z PRZEDSIĘBIORCAMI DOKONUJĄCYMI ZAMÓWIENIA W CELACH ZAWODOWYCH]
1. Postanowienia niniejszego paragrafu mają zastosowanie wyłącznie do umów zawieranych z Klientami będącymi przedsiębiorcami dokonującymi zamówienia w celach zawodowych.
2. Złożenie zamówienia w imieniu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia, iż osoba składająca zamówienie jest upoważniona do reprezentowania podmiotu, w imieniu którego zamówienie złożono. Złożenie zamówienia bez stosownego upoważnienia skutkować będzie odpowiedzialnością osoby składającej zamówienie za wszelkie szkody wynikłe z tego faktu.
3. Przedsiębiorca jest zobowiązany zbadać przesyłkę dostarczaną mu za pośrednictwem przewoźnika w sposób zwyczajowo przyjęty, a w przypadku stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia produktu, obowiązany jest dochować wszelkich czynności zmierzających do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
4. Przedsiębiorca traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie Sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia umowy zawartej z przedsiębiorcą w ciągu 14 dni od dnia jej zawarcia bez podania przyczyn.
6. Wszelkie spory wynikające z realizacji umowy zawartej między Sprzedawcą a Przedsiębiorcą rozstrzygane będą przez Sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy. Prawem właściwym jest prawo polskie.
§9[POZASĄDOWE SPOSOBY ROZWIĄZANIA SPORÓW]
1. W celu rozwiązania sporu zaistniałego w związku z dokonywaniem zakupów w Sklepie, konsument ma możliwość skorzystania z pomocy następujących instytucji przed wytoczeniem sprawy w sądzie powszechnym:
a. skorzystanie ze stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej poprzez złożenie wniosku o
rozstrzygnięcie sporu wynikającego z umowy sprzedaży,
b. zwrócenie się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w celu polubownego zakończenia sporu,
c. zwrócenia się o pomoc do powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, której celem jest ochrona praw konsumentów.
2. Szczegółowe informacje o możliwościach skorzystania przez konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów oraz dostępności procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych instytucji takich jak Inspekcja Handlowa, powiatowi (miejscy) rzecznicy konsumentów, organizacji społecznych zajmujących się ochroną praw konsumentów, a także Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
3. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§10[POSTANOWIENIA KOŃCOWE]
1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu ze względu na zmiany w przepisach obowiązującego prawa lub zmiany w sposobie zawierania i realizacji umów. Zmiany te nie będą miały wpływu na złożone, realizowane lub wykonane zamówienia i umowy.
2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, i ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Prawem właściwym dla umowy sprzedaży jest prawo polskie, chyba, że prawo właściwe dla miejsca zamieszkania konsumenta reguluje jego uprawnienia w sposób korzystniejszy dla konsumenta.
3. Regulamin obowiązuje od dnia 28-11-2022.
[FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY]
Formularz odstąpienia od umowy (zwrot towaru) [pobierz]
Formularz reklamacyjny [pobierz]